Web sitemize hoşgeldiniz, 09 Aralık 2016

DmC: Devil May Cry Oyun İncelemesi

DmC: Devil May Cry Oyun İncelemesi

Yeni nesil Dante

kı tane önemli konu var. Bunlardan bir tanesi, Dante’nin saçının bir anda siyah renge dönmüş olması ve diğeri de Dante’nin oyunun bir kısmında az daha çırılçıplak gözükecek olması. Bu. hoş bir şey değil Sonuçta bu oyunu genç kızlarımız da oynayacak belki; olacak iş mi?

Şimdi önemsiz konulara geliyorum ve bu da DmC’nin tamamıyla yeni bir formata bürünmüş olması. Sanıyorum ki dördüncü oyundan sonra olayların İyicene fantastikleşecek olması Capcom’a bile çekici gelmedi ki DmCyi baştan almaya karar verdiler. Bunda aslında Japonya’dan çıkan oyunların artık eskisi kadar revaçta olmaması çok önemli-Kimse daha fazla beyaz saçlı karakterler görmek istemiyor. Artık nesil-svvag- nesli. Sv/ag’iniz varsa cooT bir İnsansınız. (Swag geyiği için 9GAG’e bir bakın.) Bu şu demek oluyor aslında: Daha hayatın içinden konular, daha modern konseptler şu sıralar daha çok işliyor. Yani beyaz saçlı bir adamın, garip zebanilere karşı, son derece fantastik bir dünyada olan savaşma olan ilgi azaldı zira son 15 yıldır bunu yapıyoruz. Onun yerine şu metro istasyonu bir anda değişime uğrasa, zebaniler cehennemin kapılarını aralayıp halka saldırşa daha gerçekçi olmaz mıydı? Kim bilir… Capcom da bunu amaçlamış vc bir noktada da gerçekten daha anlaşılır ve daha kolay takip edilir bir konsept ortaya koymuş. Dante aramızdan biri gibi; karşılaştıklarını vc geçmişini göz önünde bulundurmazsanız^.

Ncphillralcrin laneti

Şimdiki gençlik gibi. Dante de dünyada niye var olduğunu sorgulamadan yaşayan, kendi halinde bir zebani avcısı olarak karşımıza çıkıyor yeni oyunda. Bakıyorsunuz, biraz emo. biraz tarz, biraz 2010’ların kuşağı… Pek bir derdi tasası olmayan Dante, bir gün bir gürültüyle uyanıyor ve kapüşonlu bir kızın  onu uyarmasıyla birlikte karavanından dışarı adım atıyor. Bir de ne görsün? Kocaman bir avcı zebani, Dante’nin peşine düşmüş bile… Dante kaçmaya başlarken bir yandan da giyiniyor ve kılıcı Rebellion’ı ortaya çıkarıp önüne çıkan yaratıklarla dövüşmeye başlıyor. Bu noktada Dante’nin nasıl dövüşmesi gerektiğini öğreniyor ve kısa sürede “Ebony & Ivory” adındaki tabancalarını da ele geçirerek Dante’nin gerçek gücünü ortaya çıkarabiliyoruz.

HABERİN DEVAMI

Dante bu yaratıklarla bulunduğumuz boyutta dövüşmüyor. Yaratıklarla karşılaşabilmesi için Limbo’ya geçiş yapması gerekiyor ve genellikle de kendi isteği dışında Limbo’ya çekiliyor, limbo’da renkler kırmızı, renkler farklı. Daha da kötüsü, her tarafı zebaniler işgal etmiş. Limboda olan olayların bizim boyutumuza etki ettiğini de görüyoruz; bu yaratık, bir dönme dolabı yerinden çıkardığında, bu normal boyutta da gerçekleşiyor ve dönme dolabın ‘bilinmeyen bir nedenle-yerinden çıktığı *son dakika* haberlerine yansıyor.

Kısa bîr süre sonra da Dante’nin kardeşi Vergil ortaya çıkıyor ve Kat’adındaki kızla birlikte Dante’nin her şeyi hatırlaması için onu bir maceraya çıkarıyor. Dante. Sparda ve Eva’nın çocuğu olduğunu öğreniyor. dünyayı tehlikeye sokan Oemon King Mundus’a karşı gelmek için gücünü toplamaya çalışıyor. Her şey bizi, gerçek gücümüzü keşfetmeye itiyor.

Karanlık bir gelecek

Bana soracak olursanız konu uyduruk. Sözde Mun-dus, günümüzdeki şeytani şirketlerden bir tanesinin başındaki zengin adam rolünde tüm dünyayı kendine esir ediyor. biz de onu durdurmaya çalışı yoruz. Sayısız mangada ve animede gördüğümüz bu konu, belki konuya uzak olanlara ilginç gelebilir ama bana gelmedi. Ostüne üstlük, ortada şöyle de bir durum var ki artık A.B.D.den çıkan oyunların prodüksiyon kalitesi o kadar yüksek ki seslendirmelerden, görüntülere kadar her konuda müthiş bir profesyonellik söz konusu. DmC’doki konu işlenişine vc seslendirmelere bakınca maalesef bir amatörlük göze çarpıyor. Diyaloglar kötü, senaryonun işlenişi orijinal değil, ara sahneler veya önceden kurgu lanmış kısımlar yetersiz… He yalan söyleyeyim, bu konuda çok daha iyisini beklerdim. Hele ki ilk dört oyuna baktığımızda, son derece kötü olan DMC2’de bile daha tutarlı bir bütün görüyoruz.

Olayın bu açığını kapatan ve bu kadar negatif konuşmama rağmen, hemen sayfaları çevirip baktığınız o puanı vermemi sağlayan olaysa dövüş sistemi. Capcom. son DMCden ve Bayonetta’dan parçalan alıp DMC oyunlarındaki profesyonelliğiyle birleştirmiş ve ortaya pek az oyunda yer alan bir dövüş sistemi ortaya çıkmış. Vuruş hissiyatı yine mükemmel ve buna değişik silahlarla yapılabilen birçok kombo eşlik ediyor, biz de zevkten dört köşe oluyoruz.

DmC de ne senaryoyu merak ederken bulacaksınız kendinizi, ne de yeni bölümler görmek İçin beklerken… Burada sürekli şunu diyeceksiniz; •Keşke önüme yaratık çıksa da onu kombo manyağı yapsam!-Gerçekten düşmanlarınızı kombolarla hırpalamak çok zevkli.

 

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz